Thursday, June 3, 2010

Nutrisearch Comparative Guide To Nutritional Supplements

Adakah supplemen yang anda makan sekarang tersenarai di dalam buku ini? Jika tidak maka anda perlu risau. Betul-betul risau!! Ini kerana hasil kajian Lyle MacWilliam yang dimuatkan di dalam buku ini mengandungi 500 jenama produk makanan kesihatan terbaik di dunia. Edisi keempat ini adalah yang terkini. Bayangkan dari 1,500 produk makanan kesihatan yang dikaji, hanya 500 sahaja dimuatkan dan di dalam buku ini terdapat hasil kajian yang amat mengejutkan: Tidak semua produk makanan kesihatan sama! Malah macam langit dengan bumi. Untuk pengetahuan umum ini adalah kajian Nutrisearch sebuah badan bebas yang tidak terikat pada mana-mana syarikat, jauh sekali untuk mempromosi mana-mana produk. Kajian paling adil dan saksama yang boleh anda percayai. Boleh didapati dengan mudah dari kedai-kedai buku MPH. Apa yang dibuktikan di dalam buku ini? Pertama, Usana didapati mendapat skor yang terbaik 96.1 % di antara semua 1,500 produk makanan kesihatan yang termasuk dalam kajian beliau. (Anda boleh fikir sendiri kalau produk itu tiada dalam kajian, bagaimana kualiti dan tahap keselamatannya). Didapati USANA juga tiada bahan toksin dan mendapat penganugerahan terunggul 5 bintang. Mari kita lihat sendiri graf di bawah yang dipetik dari edisi ke 3 buku ini:

Kita bandingkan pula dengan skor yang didapati oleh produk makanan kesihatan popular yang lain di dalam buku ini:








Penerangan: Graf berwarna kuning menunjukkan kehadiran toksin. Kalau graf kuning tu tinggi sehingga berwarna merah, maka kandungan toksinnya teramat tinggi! Bagaimana dengan produk makanan kesihatan yang anda sedang gunakan pula? Beranikah anda menutup sebelah mata sahaja dan memperjudikan kesihatan anda kepada produk makanan kesihatan lain yang belum diuji? Saya cadangkan anda dapatkan buku ini sekarang juga!

“Setelah 6 tahun mengkaji, meneliti ribuan produk suplemen, kesimpulan saya, produk USANA menetapkan tahap piawaian terbaik bagi kualiti pemakanan.”
—Lyle MacWilliam, Bsc, MSc, FP bekas Ahli Parlimen Canada dan Ahli Legislative Assembly British Columbia

No comments:

Post a Comment